29/05/2016 הנדסת תוכנה - לצלול לעתיד

מגמת מחשבים בישיבה מקנה מיומנות תכנות בשפות הקיימות היום בשוק העבודה : JSP, JAVA. לבוגר המגמה מוקנית ההכשרה לכתוב תכניות ולפתח יישומים בסביבת פיתוח (IDE) מהדור הרביעי.
נושאי המגמה כוללים: משתנים, קבועים, לולאות ותנאים, פונקציות ורקורסיה, מחלקות, עיבוד קלט/פלט ועוד.
המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת חשיבה מתמטית מופשטת (4-5 יח"ל במתמטיקה), כוללת תרגול רב, וקשר רציף עם צוות הוראה, בדוא"ל ובמפגשים ישירים.
מבנה היחידות:
2 יח': תכנות בסיסי
1 יח': פרוייקט פיתוח בסביבת אינטרנט JSP
2 יח': עיצוב תכנה, אנליזה, מבנה נתונים.

 דגש: תשומת לב רבה ניתנת במגמה לתהליכי חשיבה ופירוק של בעיות מורכבות לבעיות פשוטות.

 מגמת הנדסת תכנה
 

 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 ביולוגיה-להבין ולחוש את הסביבה בסביבה

למה ביולוגיה?
מקצוע מגוון ומרתק, מפתח חשיבה ביקורתית מדעית. הביולוגיה נוגעת לחיים ומהווה בסיס ללימודי המשך במקצועות כמו רפואה, כימיה, הנדסה ביו-רפואית, רוקחות, וטרינריה, חקלאות, ביוטכנולוגיה, הנדסה גנטית, ועוד. מגוון רחב של נושאי לימוד: התא, גוף האדם, אגולוגיה, מיקרוביולוגיה, תיקשורת וויסות ותיאום, תורשה, אבולוציה, בוטניקה, התנהגות בעלי חיים ועוד.
יעדים בלימוד הביולוגיה:
-  הקניית ידע: הכרה והבנה של עובדות, תופעות, תהליכים, עקרונות ורעיונות מרכזיים בביולוגיה..
-  פיתוח עמדות: טיפוח מודעות וחשיבה על היבטים ערכיים הקשורים למדע, לאדם וחברה.
-  פיתוח כשרים בלמידה ובחשיבה מדעית ורכישת מיומניות בחקר, במעבדה ובשדה.

דרך הלימוד במגמה:  עיוני - בעזרת ספרים ומצגות. חווייתי – התנסותי במעבדה ובשדה.  חקר – בעבודות ובניתוח טקסטים

 נושאי הלימוד:
כיתה י":    גוף האדם – הכרת המערכות השונות ודרכי פעולתן,   
כיתה י"א:  התא – מבנה, תהליכים והתפתחות, אקולוגיה – מערכות היחסים בטבע, נושא בחירה מורחב (מיקוראורגניזמים),  וניתוח מחקר מדעי

כיתה י"ב: ביוחקר - עבודת מחקר (התחלת עבודה בכיתה י"א) ויחידת ביולוגיה מעשית (מעבדה)

 הדרישות במגמה:   רצינות והשקעה לאורך שנות הלימודים,  ביצוע מטלות בזמן. הגעה בשמחה לשיעור

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 פיזיקה - לפגוש עולם מרתק

הפיזיקה היא מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה, ולכן הינה המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים. לימודי הפיזיקה פותחים בפנינו עולם נפלא ומרתק, עולם שלא הכרנו – העולם שלנו...

מדוע השמיים כחולים? איך נופלים גופים? כיצד זורחת השמש? מהי פצצת אטום? כיצד פועלים "סיבים אופטיים"? מה בין גלי האור, לקרינת X? תופעות אלו ורבות אחרות ניתנות להסבר בעזרת חוקי הפיזיקה.

נושאי לימוד עיקריים:

מכניקה וגלים ( 2 יחידות) – חוקי התנועה, בליסטיקה, אנרגיה, כוח הגרביטציה, תנועת לוויינים, אופטיקה וגלים ועוד.

קרינה וחומר (1 יחידה) – חקר האור, חקר מבנה החומר, מבוא לפיזיקה גרעינית ולתורת הקוונטים, ועוד.

אלקטרומגנטיות (1יחידה) – אלקטרוסטטיקה, הזרם החשמלי, מגנטיות, השראה אלקטרומגנטית.

מעבדות (1 יחידה) – בכל הנושאים הללו

תהליך הלמידה שלנו הוא תהליך מרתק ומאתגר, השואף להקנות לתלמיד מיומנות חשיבה ולמידה מדעית, ולהגיע בסופו של דבר להישגים גבוהים בבחינת הבגרות ב-5 יחידות (ממוצע 90). בלמידה משולבים גם סיורים וביקורים במוזיאונים למדע, אוניברסיטאות ומכוני מדע.

דרישות המגמה: 5 יחידות מתמטיקה, רצינות ונכונות להשקעה

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 חקלאות - תחום בעלי חיים - פלאי הבריאה

התמחות המגמה בגידול סוסים. מגמה זאת  מאפשרת להגיע לחמש יחידות בגרות, מלמדת את יסודות החקלאות בארץ, בעיקר בתחום גידול  בעלי החיים, הביולוגיה של מערכת העיכול, סוגי מזונות, וויסות חום גוף, מחלות, איכות סביבה וכד'.

במקביל לומדים כיצד לתחזק אורוות סוסים, זהו תחום ההתמחות. לומדים  לטפל בסוס, לרכוב על סוס,  לזהות התנהגות סוסים, מחלות, וכיו"ב.

הבגרות מורכבת משלושה מבחנים, אחד מהם מעשי, אחד בתחום ההתמחות בסוסים ואחד בחקלאות כללית.

יתרון המגמה:

א. מרתקת, מעניינת ומאתגרת.

ב. הלימוד נעשה בצורה חוויתית.

ג. התשובות לשאלות במבחן בגרות  ממוקדות.

ד. הלימוד מתבצע בחוות הסוסים.

מצגת מגמת חקלאות

 

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

29/05/2016 תיאטרון - כשמציאות ודמיון נפגשים

בשנת תשע"ד הוקמה בישיבה התיכונית חיספין מגמת תיאטרון.

זוהי מגמת התיאטרון היחידה בארץ הפועלת בתוך ישיבה תיכונית.

בהקמת המגמה פתחה הישיבה אפשרות לתלמידיה המעוניינים בכך, לשלב למידה לבגרות עם חוויה פנימית עמוקה וייחודית תוך מתן דגש על מיצוי עצמי ושאיפה למצויינות.

לימודי המגמה משלבים בתוכם לימוד עיוני יסודי ומעמיק בתולדות התיאטרון, מחזאות ומשחק. יחד עם הלימוד העיוני נלמדים מידי שבוע גם שיעורים מעשיים, בהם לומדים את יסודות המשחק, אפיון וכניסה לדמות, פיתוח יצירתיות ועבודת עומק, עיצוב חלל הבמה ועוד.

הלימוד הינו חוויתי ומפגיש את התלמיד, בראש ובראשונה עם נפשו שלו ועם עולם של יצירה והבעה.

במהלך שנות הלימוד, התלמידים נחשפים להצגות שונות, הנבחרות בקפידה ומותאמות לעולמם הרוחני. הצפייה מעשירה את תלמידי המגמה ומאפשרת להם להביט מקרוב על עולם התיאטרון והמשחק.

בכתה י"א נבחנים תלמידי המגמה בבחינת בגרות מעשית על דיאלוגים ומונולוגים אותם מעבדים התלמידים מתוך מחזות שונים ומעלים אותם, כחלק מהבחינה, מול קהל.

בכתה י"ב מפיקים התלמידים הצגה, בהצגה זו על כל תלמיד במגמה להשתתף כשחקן וכן לשמש בתפקיד מעשי נוסף. בכך, הם מביאים לידי ביטוי את עבודתם בתחום המשחק, הבימוי, תאורה, מוזיקה, תפאורה ועוד. הפקה זו, המועלית גם היא בפני קהל מהווה את בחינת הבגרות המעשית השנייה.

נוסף על כך, בכתה י"ב, נבחנים תלמידי המגמה על 3 יחידות עיוניות ובסה"כ במשך שנתיים מסיימים התלמידים 5 יח"ל.

 
(קרא עוד...) מצגת/pdf

09/07/2019 לימודי ארץ ישראל - לחוש את הארץ

09/09/2021 מגמת חשמל- יחד נדליק את האור

הלימודים במגמה מעניקים לבוגריה בסיס ידע רחב בתחום הנדסי מרתק ומאתגר המתחדש ללא הרף. לימודים אלה מעניקים להם את הידע הדרוש לקבלת רישיון חשמלאי מוסמך או חשמלאי מעשי (בהתאם למספר יחידות הלימוד הנצברות בבחינות הבגרות במקצועות החשמל), רישיון המאפשר להם לעסוק בתחום מבוקש בשוק העבודה.


מאידך, הלימודים במגמה מהווים תשתית ללימודים אקדמיים (לבעלי תעודת בגרות) וללימודי המשך לדיפלומת טכנאי ולדיפלומת הנדסאי. בוגרי המגמה בתיכון ובמכללות לטכנאים והנדסאים מבוקשים מאוד לשיבוץ במערך הטכנולוגי בצה"ל.

במסגרת עבודתו על הפרויקט התלמיד בונה דגם המדמה מערכת מבוקרת הכוללת את מערך הבקרה הדרוש לפעולתה, תוך כדי שימוש ברכיבי פיקוד ובבקרים מתוכנתים. בעבודתו התלמיד מביא לידי ביטוי את הידע שצבר במערכות הספק, בהמרת אנרגיה ובמערכות פיקוד ממוחשבות.

הנושאים הנלמדים בלימודי היסוד למגמה מקנים לתלמיד תשתית ידע רחבה: תורת החשמל, מבוא למערכות בקרה ומערכות ספרתיות. בהתמחות מערכות הספק פיקוד ובקרה הנושאים הנלמדים הם: המרת אנרגיה, בקרה ומערכות ממוחשבות ומערכות הספק. הלימודים במגמה מורכבים מלימוד עיוני ולימוד התנסותי.

בוגרי המגמה יכולים להמשיך את לימודיהם לקראת תואר הנדסאי מדופלם או טכנאי מדופלם טרם גיוסם לצה"ל במסגרת העתודה הטכנולוגית, ולהשלים בכך את ההשכלה הנדרשת לצורך קבלת רישיון חשמלאי טכנאי וחשמלאי הנדסאי בהתאמה.


מבנה הלימודים:

1)מדע וטכנולוגיה לכל

2)מערכות חשמל

3)התמחות - מערכות הספק, פיקוד ובקרה

 

(קרא עוד...) מצגת/pdf

accessibility