איגרת ראש הישיבה - טיול שנתי וחודש אדר

בס"ד יום ראשון ה' אדר

הורים יקרים שבוע טוב וחודש טוב!

אנחנו אחרי חוויה ישיבתית מצוינת בטיול השנתי ולקראת אירועי הפורים הבאים עלינו לטובה.

בדברים הבאים אשתף אתכם בחוויה הטובה שעברנו על אף השינויים שערכנו בתוכניות.

טיול שנתי:

אחרי יציאה במוצאי שבת נפגשנו לקראת בוקר במפעלי "אורון" ויצאנו לדרכנו אחרי תפילה וארוחת בוקר.

טיילנו יומיים בנגב. יומיים מלאים ועמוסים, במסלולים יפים ומאתגרים.

כל אותו הזמן היינו בקשר עם חדר מצב והבנו שאנחנו לקראת מערכת גשם באזור הטיול. בערב יום שני עברנו לישון בחאן במרחבעם ובבוקר לאחר הערכת מצב לאפשרויות טיול נסענו לשפלת יהודה ובדרכנו ראינו שטפון מדהים בנחל צין.

השלמנו את הטיול באזור שפלת יהודה תוך שאנו נהנים מהפריחה המדהימה בתקופה זאת של השנה.

לסיכומו של טיול מדובר בימים של אנרגיה מיוחדת בישיבה. שכבת השמינית ניצחה על ההיבט הלוגיסטי של הטיול. הכנת אוכל ל-400 איש!, הקמת מאהל, בית מדרש שטח, ואת הכל עשו ברוח טובה וברצון לתת לתלמידים הרגשה טובה ומפרגנת. יישר כח גדול!

בכל ערב בטיול יש פעילות, הכוללת גם לימוד בבית מדרש וגם פעילות חברתית.

שמחה גדולה על ההיענות של כלל הישיבה, תלמידים וצוות לשינוי באמצע הטיול. נדרשה גמישות ורוח טובה כדי "להתקפל" ולעבור למקום חדש על כל המשתמע.

תודה גדולה לצוות המחנכים והמדריכים המסור שעוזב את הבית לארבעה ימים מאומצים, לן בשטח עם התלמידים, ומוביל את הכיתות בכל הטיול.

תודה לדותן זכריה שהיה לנו לעזר רב בכל הלוגיסטיקה של הטיול, ונענה לכל בקשה וצורך בטיול.

תודה מיוחדת ליאיר גרשוני שהוביל את הטיול, וידע למצוא פתרון לישיבה שלימה בכל השינויים שנכפו עלינו "משמיים", מקום לינה חלופי, הסעות בבלת"ם, מסלולים מאושרים ועוד ועוד.

כמובן, תודה לריבונו של עולם שכולם חזרו בשלום והיה טיול מוצלח כל כך.

השתדלנו לעדכן בכל יום על התוכנית המשתנה כדי להוריד לחץ ולשתף ככל האפשר. מקווים שהיה לתועלת עבור הורים רבים.

אדר ופורים:

התלמידים חוזרים לישיבה ביום שלישי השבוע עד השעה 11:00

לפנינו ימי למידה ושמחה. בישיבה פורים נחגג בשמחה גדולה כשיש לפני כן הכתרה, שוק פורים ושבת זכור.

שמחה זאת היא מבורכת ומעצימה. ימי הפורים יכולים להיות ימים מיוחדים, דיבוק חברים שמחה גדולה והתעלות.

אנו מודעים גם לצד הנוסף שיש בימים אלו. יש תלמידים שמבינים את השמחה כימי פריקת עול ועשיית מעשים שאנו לא מסכימים עמהם. אין בינם ובין שמחה כל קשר, ואנו מכוונים למקום חינוכי אחר לחלוטין.

אנו מדגישים שלא נקבל תספורות משונות, צבע בשער, וכמובן איסור חמור על אחזקת ושימוש באלכוהול ,עישון ונפצים לסוגיהם השונים. תלמיד שימצא אצלו או ישתמש בדברים אלו ישלח לביתו ויתקיים דיון האם יוכל לחזור לישיבה.

בדברי אלו אני מבקש את עזרתכם ההורים. אם אתם מכירים שיש צורך לקחת את בנכם לשיחה לפני חזרתו לישיבה ולדבר איתו על מטרת הפורים, ואיך הוא מגיע מכוון לפורים, זה עשוי לעזור לו ויקל עליו לעמוד באתגר.

מזכיר להביא בגדי שבת לשבת זכור ובגדים חגיגיים לפורים.

התלמידים יחזרו לביתם בבוקר הפורים לאחר תפילת שחרית וקריאת מגילה.

שנזכה לחגוג את הימים הללו בשמחה רבה ובשורות טובות לעם ישראל ולעולם כולו.